Az egyes ügytípusok esetében – a sürgős érdekvédelmi eseteket kivéve - a személyes ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján történik.

A Madridi Konzuli Hivatalba időpontot a https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/ online időpontfoglaló rendszeren keresztül szükséges foglalni, amely 60 napra előre enged foglalást rögzíteni.

/A Málagai Konzuli Irodába időpontot a consulate.mal@mfa.gov.hu e-mail címen keresztül tud kérni./

Az időpontot mindig az ügyfél nevére kell foglalni. Így például a gyermek útlevél kérelménél a gyermek nevét kell beírni és egy főt kell kiválasztani, és „Útlevél” ügytípusra kell foglalni időpontot, függetlenül attól, hogy a kérelem benyújtásakor a két szülőnek is jelen kell lennie. Természetesen, ha azonos napon szeretnék a szülők házasságát is anyakönyveztetni, melynél az édesanya neve is változott, akkor arra egy külön időpontot kell foglalni az édesanya férjezett nevére.

Amennyiben például újszülött gyermeke részére szeretne útlevelet és anyakönyvezést intézni, akkor az „Anyakönyvezés+Útlevél” ügytípust kell kiválasztania.

Önálló, külön időpontot kell kérni minden esetben az egymással össze nem függő ügyek intézésére.

Kérjük, hogy az időpontot visszaigazoló e-mailt hozza magával.

FIGYELEM! Minden ügyfél egy adott ügyre csak egy időpontot foglalhat.

Kérjük, hogy időpontfoglalás előtt olvassa el a honlapunkon található tájékoztatót az adott ügyre vonatkozóan. Az ügyintézéshez szükséges valamennyi dokumentumot küldje meg előzetesen a foglalt időpont előtt legalább egy héttel a consulate.mad@mfa.gov.hu e-mailre az ügy előkészítése érdekében, valamint a dokumentumok eredeti példányát és személyazonosító igazolványát (útlevél, személyi igazolvány) mindenképpen hozza magával személyesen.

Tájékoztatjuk, hogy ügyfélfogadási időben a munkatársaknak nem minden esetben áll módjukban telefonon tájékoztatást adni a személyes ügyintézés gördülékenysége érdekében.

Kérjük, hogy a megjelölt időpontra pontosan jelenjen meg. Felhívjuk a figyelmet, hogy azokat az ügyfeleket, akik az előre lefoglalt időpontjukat lekésik, csak az időben érkezett ügyfelek után tudjuk fogadni. Amennyiben az adott napon a konzulátuson nincs szabad kapacitás új időpontot kell foglalnia.